Παρασκευή, 30 Οκτώβριος 2020

"Ο ρόλος των Δημόσιων Ραδιοτηλεοράσεων στην ΕΚΕ: Ένας Απολογισμός για την ΕΡΤ"

Ο ρόλος των ΜΜΕ στην ΕΚΕ

α) Η ανάδειξη και η κριτική αποτίμηση των δράσεων ΕΚΕ και Εθελοντισμού που αναπτύσσονται στην κοινωνία και τον επιχειρηματικό τομέα. Στις σύγχρονες πολύπλοκες και κατακερματισμένες κοινωνίες τα ΜΜΕ δρουν ως ενοποιητικός παράγοντας δυναμώνοντας την Δημόσια Αξία (Public Value) των θετικών δράσεων ανεβάζοντας την ίδια στιγμή το κόστος της αρνητικής συμπεριφοράς (Negative Image). Ο κρίσιμος αυτός ρόλος των ΜΜΕ απαιτεί την ύπαρξη ισχυρών εσωτερικών μηχανισμών ελέγχου και δεοντολογίας και την εξωτερική εποπτεία από Ανεξάρτητες Αρχές.

β) Ο πολλαπλασιαστικός και κινητοποιητικός ρόλος των ΜΜΕ συνίσταται στην (συν)διοργάνωση με άλλους κοινωνικούς φορείς (ΜΚΟ, εθελοντικές οργανώσεις κα) μεγάλων Επικοινωνιακών Εκστρατειών υπέρ του Δημοσίου Συμφέροντος.

γ) Εσωτερική Κοινωνική Ευθύνη: τα ΜΜΕ πρέπει να αναπτύξουν στο εσωτερικό τους τις αρχές που προβάλλουν –εφόσον το κάνουν- προς την κοινωνία. Ο εθελοντισμός των εργαζομένων και η εσωτερική κοινωνική ευθύνη εκπαιδεύουν το προσωπικό των ΜΜΕ σε μια νέα κατεύθυνση.

Η ΕΡΤ και η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: Ένας Απολογισμός

Α) 2006-2009

  • Θέσπιση της Επιτροπής ΕΚΕ ως ειδική Task Force για το σύνολο του Ομίλου με μέλη 12 στελέχη και σκοπό την οριζόντια κινητοποίηση της εταιρείας σε 5 Άξονες Δράσης.
  • Η πρώτη τηλεοπτική εκπομπή για την ΕΚΕ «ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΜΑΖΙ» ΕΤ-1 κάθε Πέμπτη (2007-2009).
  • Ίδρυση του Κέντρου Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Πολιτών (ΚΕΕΠ) της ΕΡΤ ως φορέα υποδοχής Παραπόνων – Προτάσεων από τους τηλεθεατές/ ακροατές.
  • 35 Δράσεις Εθελοντικής Κινητοποίησης
  • Έκδοση του εσωτερικού εντύπου ERT on air με μηνιαία περιοδικότητα. Λειτουργία intranet.
  • Δύο εκδηλώσεις για το προσωπικό της εταιρείας με βράβευση για «εξαιρετική συνεισφορά».

Β) 2009-2010: Η μεγάλη χαμένη ευκαιρία

Πρόταση για ένα Διευρυμένο Πρόγραμμα ΕΚΕ της ΕΡΤ για την Έξοδο από την Κρίση

(Προτάσεις Επιτροπής ΕΚΕ στον Δ/ντα Σύμβουλο της ΕΡΤ – Φεβρουάριος 2010)

Άξονες:

  • «Η ΕΡΤ προωθεί την Κοινωνική Αλληλεγγύη μαζί με τους πολίτες»
  • Πανελλήνια Εκστρατεία συλλογής τροφίμων, ρούχων και φαρμάκων για τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού σε συνεργασία με κοινωνικές / ανθρωπιστικές ΜΚΟ και τους Δήμους.
  • Πρότυπη δημιουργία Κοινωνικών Παντοπωλείων σε εγκαταστάσεις της εταιρείας (Σταυρός, Λιοσίων, Περαία) σε συνεργασία όμορους Δήμους.
  • Συνεργασία με τους Δήμους Αθηνών – Θεσσαλονίκης για το θέμα των αστέγων.
  • Επιτελικός συντονισμός όλων των δράσεων των περιφερειακών Ρ/Σ ΕΡΤ στο πλαίσιο της πανελλήνιας καμπάνιας.

2. Εκκίνηση και συντονισμός από την ΕΡΤ ενός πανεθνικού ραδιοτηλεοπτικού και Διαδικτυακού Διαλόγου με θέμα «Ελλάδα- Ευρώπη 2020: Ποια Ελλάδα θέλουμε;»

3. Πανεθνική Εκστρατεία με τίτλο «Η ΕΡΤ στηρίζει την Ελλάδα που Δημιουργεί και Παράγει». Διοργάνωση και συντονισμός ενός «Πανελληνίου Διαγωνισμού για την Καινοτομία στην Επιχειρηματικότητα και στην Κοινωνία» σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, ερευνητικά ιδρύματα και κοινωνικούς φορείς. Προώθηση και ανάδειξη των «Νησίδων Ποιότητας» σε συνεργασία με έγκυρες ΜΚΟ.

4. Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μαθητικού Βίντεο με τίτλο «Ένας Πλανήτης, μία ευκαιρία» με συμμετοχή 54 σχολείων από όλη την Ελλάδα.

5. Πανελλήνια Εκστρατεία «Φυτεύω ένα δέντρο, Προστατεύω το Περιβάλλον».

6. Σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού η ΕΡΤ θα μπορούσε να συντονίσει και να συνδέσει επικοινωνιακά μεμονωμένες πρωτοβουλίες καλλιτεχνικής έκφρασης των νέων δημιουργών σε μια «Eβδομάδα νέων καλλιτεχνών στις πόλεις».

Οι προτάσεις αυτές είχαν κατατεθεί στο γραφείο του Δ/ντος Συμβούλου ήδη από τον Φεβρουάριο του 2010. Από τότε πέρασαν από την ΕΡΤ τέσσερις Δ/ντες Σύμβουλοι. Παρόλες τις επανειλημμένες υπενθυμίσεις και την γενικόλογη αποδοχή κανένας Διευθύνων Σύμβουλος –με μικρές εξαιρέσεις- δεν ενεργοποίησε πρακτικά αυτό το φιλόδοξο αλλά πρωτοποριακό πρόγραμμα ως επίσημη πολιτική της ΕΡΤ. Σημαντικά τμήματά του υλοποιήθηκαν «οριζοντίως» και πρωτοβουλιακά από την Επιτροπή ΕΚΕ και άλλες επιμέρους Διευθύνσεις (π.χ. Δημόσιες Σχέσεις και Χορηγίες, ΕΤ3 και περιφερειακοί σταθμοί, Δ/νση Διεθνών Συμπαραγωγών). Η κοινωνική συνεισφορά της ΕΡΤ ακόμη και χωρίς αυτό το Επιτελικό Πρόγραμμα ΕΚΕ ήταν όλο αυτό το διάστημα πολύ μεγάλη. Μεγάλες επιμέρους καμπάνιες (για την Αιμοδοσία, τις Μεταμοσχεύσεις, την στήριξη των ΜΚΟ για τα Παιδιά), 250 κοινωνικά μηνύματα κατ' έτος, 300 περιφερειακές εκδηλώσεις με Εθελοντικές Οργανώσεις, 300 πολιτιστικές χορηγίες, 65 εκδηλώσεις με τα Μουσικά Σύνολα. Οι δύο πρώτοι διετείς Κοινωνικοί Απολογισμοί που εκδόθηκαν περιλαμβάνουν μόνο το 50% των Δράσεων. Υπολογίζαμε στον υπό έκδοση τρίτο να κάναμε μια καινούρια αρχή. Δυστυχώς...

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση