Παρασκευή, 03 Μάιος 2024

Τρία έργα που επικοινωνούν την Κοινή Αγροτική Πολιτική βραβεύονται από την Ευρωπαική Επιτροπή για το 2014

CAP awardsΤρία από δώδεκα υπηψήφια έργα επικοινωνίας για την Κοινή Αγροτική Πολιτική βραβεύτηκαν από την ΕΕ, στις Βρυξέλλες στις 30 Ιανουαρίου 2015. Παρότι μπορεί να ακούγεται τεχνοκρατικό ζήτημα, οι υποψηφιότητες αλλά και τα βραβεία που ανέδειξε ο διαγωνισμός που διοργανώνεται για Τρίτη συνεχή χρονιά έδειξαν ότι η ΚΑΠ έχει πλευρές που ενδείκνυνται για επικοινωνία, ακόμη και για παιχνίδι. Έτσι οι ιδέες που έκλεψαν την παράσταση ήταν ένα παιχνίδι για παιδιά που ζωντανεύει μια σειρά από χαρακτήρες που μέσα από το παιχνίδι και μεταξύ τους διάδραση παίρνουν αποφάσεις και διαμορφώνουν την μελλοντική πολιτική γεωργίας. Αλλά και μια καμπάνια που ανέβασε στο βάθρο του πρωταγωνιστή των μήντια έναν πραγματικό αγρότη, δίνοντας έτσι τα ηνία της επικοινωνίας στους πραγματικούς πρωταγωνιστές της γεωργίας, της Ευρωπαικής υπαίθρου και της ΚΑΠ, τον απλό γεωργό. Η τρίτη καμπάνια που απέσπασε βραβείο ήταν μια Ισπανική πρωτοβουλία που αντιμετώπισε πολύ συστηματικά την πρόκληση να εκλαικεύσει την ΚΑΠ για το ευρύ κοινό με μηνύματα που αξιοποίησαν μια μεγάλη γκάμα μέσων και κατάφεραν να μεταδοθούν σε πολύ μεγάλο αριθμό ατόμων που ανέρχεται σε 5 εκατομμύρια.


Βιώσιμη Αυστρία
Το πρόγραμμα περιλάμβανε μια σειρά από παρουσιάσεις καθώς και μαρτυρίες, την υλοποίηση μιας σειράς δράσεων ενημέρωσης κι ευαισθητοποίησης σε όλη τη χώρα με απευθείας συμμετοχή του κοινού και πέντε εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν σε πέντε περιοχές. Οι δράσεις αυτές προσέφεραν ένα πλαίσιο αναφοράς μες από το οποίο ειδικοί και ενδιαφερόμενοι μπόρεσαν να έρθουν σε επαφή με τον Υπουργό και να παρουσιάσουν πληροφορίες για το Πρόγραμμα Ανάπτυξης της Υπαίθρου και τις επιτυχίες του, δόθηκε αφορμή για συζητήσεις και για ερωτήσεις του κοινού προς τους αρμόδιους κι ειδικούς σε θέματα ανάπτυξης της υπαίθρου.
Επιπλέον δημιουργήθηκε μια ιστοσελίδα με αναλυτικές πηροφορίες ενώ η καμπάνια σε κοινωνικά μέσα περιλάμβανε τη χρήση on Facebook, Twitter and Flickr για την διάδοση μηνυμάτων σχετικά με το έργο.
Η καμπάνια ανέδειξε τη σημασία του προγράμματος Ανάπτυξης της Υπαιθρου για τον οφελούμενο πληθυσμό καθώς και για το ευρύ κοινό. Χρησιμοποίησε μαρτυρίες καθημερινότητας που παρουσίασαν παραστάσεις από τη ζωή πλήθους ατόμων ανεξαρτήτων φύλου, ηλικίας ή κοινωνικής θέσης. Κεντρικοί χαρακτήρες της καμπάνιας που λειτούργησαν ως πρεσβευτές της καμπάνιας ήταν άτομα που έχουν αναλάβει κάποιο ειδικό ρόλο ως μέλη της κοινότητας και μέσα από το έργο τους προάγουν τη ζωή στην περιφέρεια.
Η καμπάνια κατάφερε να αξιοποιήσει με ιδιαίτερη επιτυχία τους πόρους του έργου και να μεταφέρει τα μηνύματα σε μεγάλο αριθμό ενδιαφερομένων διαμέσου μεγάλης ποικιλίας επικοινωνιακών καναλιών: περίπου 500 άτομα συμμετείχαν σε κάθε εκδήλωση, το επίπεδο επισκέψεων της ιστσελίδας του Υπουργείου από περιοχές της περιφέρειας διπλασιάστηκε κι έφτασε περίπου 650.000 επισκέπτες σε περίπου 10 μήνες, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετέφεραν μηνύματα σε περίπου 40.000 άτομα. Τέλος αξιολόγηση της καμπάνιας ανέδειξε μεγάλα ποσοστά ικανοποίησης του κοινού με το έργο αφού 83% δήλωσαν ότι η καμπάνια ήταν 'εξαιρετικά σημαντική' ενώ 69% δήλωσαν ότι ήταν 'πολύ καλή' ή 'καλή'.

Παιχνίδι 'Το μέλλον της γεωργίας'
Το παιχνίδι που απέσπασε ένα από τα τρία βραβεία που δόθηκαν αφορά σε μαθητές Γυμνασίου και προήλθε από τη Δανία. Η ομάδα που το εκπροσωπούσε, που περιλάμβανε και ένα δάσκαλο έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι το παιχνίδι προκαλεί θερμές αντιδράσεις των παιδιών που συμμετέχουν και εκπαιδεύονται σε θέματα περιβάλλοντος και γεωργίας ταυτόχρονα. Πρόκειται για παιχνίδι ρόλων που στοχεύει να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές σε θέματα της γεωργίας, των επιδράσεών της στην κοινωνία, την επίδραση της γεωργίας στη φύση, το περιβάλλον, την παραγωγή τροφής και την οικονομία. Οι κανόνες είναι απλοί. Το παιχνίδι παίζεται από ομάδες τεσσάρων παικτών – έναν αγρότη, έναν περιβαντολόγο, έναν πολιτικό και έναν επιχειρηματία του αγροτικού κλάδου που πρέπει να διαπραγματευτούν μια σειρά από προτεινόμενα μέτρα. Τα μέτρα αφορούν σε ερωτήματα που συχνά τίθενται σε σχέση με τη γεωργική πολιτική, όπως για παράδειγμα αν πρέπει να αυθηξεί ή να μειωθεί η χρήση λιπασμάτων, να αυξηθεί ή να μειωθεί η επιφάνεια της γης που χρησιμοποιείται στη γεωργική παραγωγή, να προστατευτεί το περιβάλλον ή να αυξηθεί η εκτροφή ζώων ελεύθερης βοσκής. Στο τέλος του παιχνιδιού και σύμφωνα με τις αποφάσεις που παίρνουν οι παίκτες συντίθεται μια αναφορά όπου φαίνονται τα αποτελέσματα των επιλογών που έκαναν. Και έτσι τα παιδιά μαθαίνουν σιγά σιγά να συσνετίζουν τα θέματα του περιβάλλοντος, της γεωργίας, της επιρροής που έχουν στην οικονομία και έτσι να αντιληφθούν ότι η γεωργία επηρρεάζει σε πολλά επίπεδα.


Η νέα ΚΑΠ: μέλλον των αγροτών μας και μέλλον της κοινωνίας, από την Ισπανία
Η συντριπτική πλειονότητα του Ισπανικού πληθυσμού παραδέχεται ταυτόχρονα ότι η Κοινή Αγροτική Πολιτική είναι σημαντική ή πολύ σημαντική για το μέλλον, ωστόσο δεν γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Το Ισπανικό πρόγραμμα που κέρδισε βραβείο στη φετινή διοργάνωση είχε στόχο να βοηθήσει να κλείσει αυτό το κενό ενημέρωσης για την ΚΑΠ υλοποιώντας δράσεις με τις οποίες το κοινό συμετέχει στο δημόσιο διάλογο γύρω από θέματα που σχετίζονται με τη γεωργία ενώ διαχέει μηνύματα που προωθούν μια θετική εικόνα της γεωργίας. Χρησιμοποίησε ένα συνδυασμό από πρωτοποριακά μέσα για να μεταφέρει τα μηνύματά του στο κοινό που περιλαμβαναν δελτία τύπου, ραδιοφωνικές ανακοινώσεις αλλά και Facebook και μηνύματα SMS. Το πρόγραμμα ξεπέρασε τον αρχικό του στόχο καθώς τα μηνύματά του έργου έφτασαν σε περισσότερους από 5 εκ. άτομα, περίπου 10% του πληθυσμού της χώρας. Οι δράσεις του έργου περιλάμβαναν 12 εκδηλώσεις, περισσότερες από 100 εμφανίσεις στα μέσα και 200 εκπροσωπήσεις του έργου σε δικτυακά μέσα. Διοργανώθηκαν πέντε εκδηλώσεις για κατοίκους της πόλης σε αγροκτήματα κοντά σε αστικά κέντρα μεταξύ Ιουνίου και Νοεμβρίου 2013, μια φωτογραφική έκθεση και 6 εκθέσεις στη Ισπανία, Πορτογαλλία και στις Βρυξέλλες. Και ένα Ευρωπαικό Συνέδριο φιλοξενήθηκε στη Σεβίλη τον Μάρτιο 2014. Άλλες δράσεις περιέλαβαν εκδηλώσεις στην Σεβίλη και στην Παμπλόνα, κοινωνικά μέσα, βίντεος, οπτικοακουστικά μέσα, blogs καθώς και την δημοσίευση μιας αναφοράς. Το πρόγραμμα αξιοποίησε αποτελεσματικά τους πόρους που είχε στη διάθεσή του, με το κόστος επικοινωνίας ανά άτομο να ανέρχεται σε 0.05 σεντς ανά άτομο που δέχτηκε μηνύματα του έργου.

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση